SPØRGSMÅL & SVAR

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om forbrugslån.
De fleste spørgsmål bør være besvaret, men skulle der alligevel være nogle uklarheder, så send os gerne en mail på info@nordisklaan.dk

  • Hvem kan ansøge om et lån?
    Som udgangspunkt kan alle som opfylder vores generelle regler, søge om at optage lån. Disse regler er blandt andet, at du skal være fyldt 18 år for at ansøge, og samtidig skal du have fast bopæl i Danmark. Derudover skal du have fast arbejde, med en indkomst over 150.000 kr. Et fælles krav som langt de fleste låneudbydere kræver er også, at du ikke står registreret i RKI eller i Debitor Registret, hvilket altså vil sige, at du ikke har haft problemer med gæld før. Alle ansøgere gennemgår desuden en kreditvurdering.
  • Hvad er RKI?
    RKI står for Ribers Kredit Information, og er Danmarks største register over dårlige betalere. RKI bruges til at vurdere din kreditværdighed, og hvis du er blevet registreret i RKI, betyder det at du er registreret som en dårlig betaler. De virksomheder der er tilknyttet RKI, kan indberette dårlige betalere, såfremt gælden er dokumenteret og over 200 kr. Hvis du betaler din gæld, bliver du selvfølgelig slettet fra RKI igen
  • Hvad er et forbrugslån?
    Forskellen mellem et banklån og et forbrugslån er, at en bank oftest gerne vil vide, hvad lånet skal bruges til, hvorimod et forbrugslån kan bruges til hvad end du har lyst til, uden yderligere spørgsmål. Siden der ikke stilles sikkerhed i nogen ejendele, som f.eks. hus eller bil, vil renterne således være højere for et forbrugslån, sammenlignet med boliglån og billån.
  • Hvad koster det at optage et forbrugslån?
    Med vores låneberegner på forsiden kan du lynhurtigt beregne, hvad dit lån kommer til at koste. Her vælger du blot hvor meget du ønsker at låne, og hvor lang tid du ønsker at betale lånet tilbage over. Når beløb og løbetid er valgt, beregner vi hvad dit forbrugslån vil koste dig samlet set i månedlig ydelse, og du kan herefter gennemføre ansøgningen og optage dit lån. Ansøgningsprocessen er nem og hurtig, og vi stiller ingen spørgsmål til, hvad du ønsker at bruge pengene til.
  • Hvor mange penge kan jeg låne hos jer?
    Du kan låne fra 10.000 - 500.000 kr. hos os.
  • Hvad er ÅOP?
    ÅOP står for Årlige Omkostninger i Procent, og viser hvad et lån koster inklusiv alle gebyrer, renter og ekstra omkostninger.
  • Hvad er NemID, og hvorfor er det godt at have, når jeg skal ansøge om et forbrugslån?
    NemID er det offentlige Danmarks værktøj for at kunne logge sikkert på både alle offentlige sider på nettet, som på private. Dette gælder for steder, hvor det er vigtigt at sikkerheden er i top (f.eks. din netbank, SKAT’s hjemmeside, Borger.dk mf.). Når du skal ansøge om et lån hos os, fungerer NemID som et universelt sikkert login, hvor du bruger det til at underskrive officielle dokumenter med. En underskrift med NemID er lige så juridisk gyldig som en underskrift med kuglepen på papir, og er samtidig sværere at forfalske.
  • Er det uforpligtende at ansøge hos os?
    Når du ansøger hos os, er det 100% uforpligtende at søge om lån – ansøgningen er ikke bindende før låneaftalen er underskrevet, og hos os har du ydermere 14 dages fortrydelsesret.
  • Er det sikkert at ansøge om lån online?
    Ja. Vi sørger altid for at dine oplysninger er krypteret, så de ikke læses af uvedkommende. Det betyder, at alle dine indtastninger og afsendelse af formular i forbindelse med ansøgningen, vil have den højeste sikkerhed som overhovedet mulig.
  • Hvad kræves der af informationer ved en låneansøgning?
    Når du ansøger hos os, skal du bruge dit CPR-nummer, dit kontonummer og dit NemID til at godkende ansøgningen med. Vi spørger også lidt ind til din økonomi, så det kan være en fordel at have din årsopgørelse ved hånden. Slutteligt, skal vi også bruge dine kontaktoplysninger.
  • Hvor lang tid tager det, før jeg får svar på min låneansøgning?
    Vi bestræber os på at svare på din ansøgning inden for kort tid, men skulle der gå lidt længere tid, bestræber vi os på at svare inden for få timer.
  • Hvad sker der efter jeg har fået min ansøgning bevilget?
    Når du har ansøgt om et lån på vores hjemmeside, og når du har fået din ansøgning bevilget, har vi brug for dokumentation som bekræfter de oplysninger du har angivet i din ansøgning. Vi vil kontakte dig vedrørende disse yderligere oplysninger, og om hvilken dokumentation vi ønsker.
  • Hvor lang tid vil det tage, før lånet bliver udbetalt?
    Vi behandler først din ansøgning når alle dokumenter er modtaget. Efter du har fuldført din ansøgning og vi har modtaget de dokumenter vi ønsker, tager det sædvanligvis 0 - 2 arbejdsdage før lånet bliver udbetalt. Du vil modtage en e-mail, når vi har udbetalt lånet til din NemKonto, og beløbet er sædvanligvis på din NemKonto samme dag, eller efter 1 - 2 arbejdsdage.
  • Hvorfor får jeg afslag på min låneansøgning?
    Vi udfører altid en kreditvurdering på vores kunder, inden et lån kan bevilges. Kreditinformationen får vi fra RKI og/eller Debitor Registeret, sammen med de oplysninger som du har angivet i din ansøgning. Disse oplysninger danner således grundlaget for, om vi kan bevilge din ansøgning.
  • Kan renten på mit lån stige?
    Renter og priser er variable, medmindre andet fremgår udtrykkeligt. Se også vores  lånebestemmelser
  • Er det muligt at tilmelde mit lån til Betalingsservice?
    Dit lån kan enten betales via Betalingsservice, eller via indbetalingskort (bemærk at der er ekstra gebyr på indbetalingskort).
  • Hvor mange penge kan jeg låne hos jer?
    Du kan låne fra 10.000 - 500.000 kr. hos os.
  • Er det uforpligtende at ansøge hos os?
    Når du ansøger hos os, er det 100% uforpligtende at søge om lån – ansøgningen er ikke bindende før låneaftalen er underskrevet, og hos os har du ydermere 14 dages fortrydelsesret.

Lån nemt og hurtigt

Du får svar indenfor få minutter på din låneansøgning.